L’Ensenyament Assistit per Ordinador (EAO) o Computer Assisted Instruction (CAI), es basa en les teories conductistes de l’aprenentatge amb el concepte que l’ordinador serveix per a reforçar l’aprenentatge i concretament en la teoria de Skinner en la que un reforçament positiu fa que l’alumne segueixi amb l’aprenentatge, i torni a repetir l’acció.
El recurs que us presento és el ja conegut joc de PASSAPARAULA.
El joc s'inicia fent clic en el botó de PASSAPARAULA. L'activitat consisteix en escriure la paraula corresponent amb la definició que es presenta. L'ordre és alfabètic. Si encerta la paraula, la lletra de la ruleta apareix amb el fons verd, en cas contrari, el color serà vermell. També existeix la opció de passar a una altra paraula sense escriure la resposta. En aquest cas la lletra quedarà amb el color original del fons (blau).
És una bona activitat d'evocació de lèxic però a diferència de les altres activitat que ja he presentat no s'evoca a través d'un dibuix sinó que s'evoca a través de la definció.
Els PASSAPARAULES que he fet amb el subjecte estan relacionats amb l'escola i també amb el vocabulari en general però tenint en compte el seu nivell.
- Passaparaula "L'escola": https://sites.google.com/a/genmagic.net/pasapalabras-genmagic/areas-catalan/lenguaje/l-escola. Aquest passaparaula, a part de tenir les definicions, té imatges com a suport per facilitar l'evocació de lèxic.
- Passaparaula "Vocabulari 1(2n cicle de primària): https://sites.google.com/a/genmagic.net/pasapalabras-genmagic/areas-catalan/lenguaje/vocabulari-1-2n-cicle-primaria
A continuació us adjunto el link on podeu trobar tot tipus de PASSAPARAULES.
https://sites.google.com/a/genmagic.net/pasapalabras-genmagic/
En la columna de l'esquerra podreu trobar totes les àrees curriculars i en diferents idiomes (català, castellà, euskera, anglès, gallec i francés).
WEBLIOGRAFIA
Teories de l'aprenentatge i aplicacions TIC. Recuperat el 08 de maig de 2016, de: https://teories-aprenentatge-aplicacionstic.wikispaces.com/2.2.++Conductisme+i+les+TIC
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada