dimecres, 4 de maig del 2016

Memòria auditiva



Es coneix per memòria auditiva quan parlem de l'habilitat de recorda el que s'escolta en la seqüència o l'ordre apropiat. És important tenir una bona memòria auditivva ja que si no es té el subjecte pot experimentar més dificultats que la resta de nens per recordar el que escolta i problablement pot presentar problemes en el rendiment escolar.
Algunes de les activitats que he realitzat fan referència a la memòria seqüencial auditiva. L'activitat consisteix en repetir sèries de paraules que jo li vaig dient com per exemple:
1.- Llistes de dos o tres paraules: casa- gos- carrer.
2.- Sèrie de dos o tres números: 2- 5- 7
3.- Llistes de paraules que tinguin relació entre elles, com per exemple fruites, animals...

Una altra tipus d'activitat és fer llistes d'elements de forma progressiva. per exemple:
1.- gat
2.- gat, ordinador
3.- gat, ordinador, taula
4.- gat, ordinador, taula, cadira
5.- i així successivament. 

Conclusió valorativa: És important saber quina és la capacitat memorística que té el subjecte, ja que és d'aquí d'on partirà la dificultat de les sèries. En cada sessió introduirem tres o quatre paraules o números. En sessions successives haurem d'anar ampliant el número d'elements a memoritzar. Aquest tipus d'activitat no poden durar més de 5 minuts ja que del contrari el subjecte podria perdre l'atenció de l'activitat i no aconseguir els objectius que preteniem i per tal no tindriem èxit en la intervenció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada