En aquesta entrada descriuré la principal funció del psicopedagog del meu centre, extreta de l'entrevista que li vaig realitzar.
- Missió: Atendre totes les necessitats de suport educatiu dels infants i adolescents amb problemes d’aprenentatge per tal d’ajudar-los a desenvolupar les diferents competències, potenciar l’autonomia i l’autoestima, implicant a la família i als altres professionals.
- Què fa? Avaluar al nen o adolescent per tal de poder elaborar, dissenyar i aplicar el pla de treball.
- Sobre què? Sobre les característiques que presenta l’infant i que incideixen en el seu desenvolupament tant cognitiu com afectiu.
- D’acord amb què? D’acord amb el marc legal vigent, el pla de treball elaborat revisat constantment per si s’ha de modificar segons els avenços o no de l’infant i tenint sempre present l’orientació constructivista.
- Per tal de... garantir una atenció adequada d’un col·lectiu determinat per tal de que superi els problemes amb l’aprenentatge, assolir els objectius plantejats en la demanda i d’aquesta manera potenciar l’autonomia, sempre comptant amb l’ajuda dels diferents professionals, la família i l’escola.
- Les funcions o finalitats:
- Assessorar i coordinar-se amb als mestres de l’infant per tal d’optimitzar els processos d’ensenyament/ aprenentatge.
- Assessorar a les famílies per tal d’anar tots a una a través de diverses entrevistes.
- Diagnosticar diferents casos psicopedagògics a través dels resultats dels diferents tests i/o proves diagnòstiques.
- Realitzar l’informe psicopedagògic per tal de donar resposta a la demanda d’una manera coordinada.
- Gestionar el centre.
- Tasques o activitats:
- Reunions amb tots els professionals implicats en l’educació de l’infant per tal de conèixer com és el nen a l’escola i a casa i on mostra més dificultats.
- Coordinar les tasques del centre per tal de que funcioni de manera efectiva.
- Planifica, dirigeix i controla les activitats que es duen dins el centre i les activitats administratives del mateix.
- Elabora els informes de les activitat.
- Entrevista inicial (anamnesi) amb les famílies i també amb els infants i amb els mestres.
- Observació de l’infant i la realització de les diverses proves per tal de poder fer un diagnòstic el més complert possible per tal de poder establir el millor pla de treball.
- Treball de reeducació en sessions individuals amb activitats específiques segons les característiques del cas referides a l’àrea perceptiva, a la motriu i a la verbal.
- Entrenament en autoinstruccions, velocitat de processament i estimulació cognitiva (atenció i memòria).
- Activitats de maduresa personal per tal de millorar l’autoestima i l’autonomia.
- Suport en l’organització i hàbits de treball personal.
- Sessions en grup reduït per tal de fer dinàmiques de grup enfocades a l’àrea afectiva.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada