El primer tema que hem tractat ha sigut la figura del psicopedagog, de totes les intervencions se'n desprén la conclusió de que hem de treballar amb totes les estratègies i recursos que ens ofereix l'entorn. A més a més hem pogut veure que el fet de que el claustre no tingui clares les funcions del psicopedagog, tot i estar descrites en la normativa vigent, produeix que la seva imatge no sigui del tot positiva. Tot i que hem pogut observar en el debat que el tema de la imatge negativa o no hi pot arribar a haver-hi discrepàncies.
Un altre tema que ha sortit molt durant el debat fa referència a les hores de permanència que té el psicopedagog al centre. Hi ha un acord generalitzat en quan parlem d'augmentar les hores dins el centre escolar, ja que moltes vegades són insuficients. Aquí també hem pogut veure diferències entre les escoles i els instituts i les persones que poden ajudar a treure feina al psicopedagog, ja que en els instituts hi ha la figura del POE, el qual té una formació pedagògica i pot ajudar al psicopedagog en les seves tasques, en canvi a les escoles hi ha la figura de la MEE, la qual no té la mateixa formació i no la pot ajudar en la mateixa mesura.
L'últim tema que ha sorgit esta relacionat amb les famílies, com s'ha comentat en el debat, entre el psicopedagog i la família s'ha de crear un vincle de confiança, així com un ambient distes on es pugui donar suport als pares en relació a les dificultats que presenten els seus fills. A més a més hem de tenir molt present de que s'han de fer reunions periòdiques per tal de poder anar informant als pares de l'evolució dels infants.
Com a conclusió final, cal esmentar que la feina del psicopedagog no tindrà bons resultats si no es treballa des de una perspectiva sistèmica, és a dir, tenint en compte tots els contextos on es desenvolupa el nen (l'escola, la família i l'entorn).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada