dimecres, 4 de novembre del 2015

Casos



Durant els dos dies que assisteixo al centre de pràctiques he pogut observar quatre casos. A continuació exposaré els casos que són i les característiques de cada nen. 

CAS 1
El primer cas és un nen de vuit anys. La mare es va quedar embarassada i el pare va desaparèixer. Actualment veu el pare que viu a Madrid quinze dies a l'estiu, per tant la situació familiar és complicada, ja que qui cuida a l'infant són els pares, com a conseqüència emocionalment el nen no és molt estable. Mostra una baixa tolerància a la frutació i té molta facilitat per bloquejar-se. Fins fa dos any no reconeixia les lletres, actualment les reconeix totes tot i que té problemes amb el grafisme i la direccionalitat. En ocasions fa mutisme selectiu. La mare té preocupació pels problemes acadèmics que presenta i demana al centre que l'ajudin a reforçar els temes que es treballen a l'escola. Té un bon raonament lògic. És un nen molt nerviós i solitari, fet que li provoca que normalment a l'escola estigui sol, així com problemes emocionals. 
Segons el psicopedagog del centre amb aquest nen hem de treballar la direccionalitat, el traç i el grafisme de les lletrres i dels números, la cal·ligrafia i la lectoescriptura. 
Fa una sessió sol i una altra amb un altre nen que també té problemes per relacionar-se amb la gent. 

CAS 2
El segon cas és una nena de 13 anys, actualment fa 1r d'ESO (va repetir 6è de Primària). És una nena molt impulsiva i infantil, a més a més esta molt protegida per part dels seus pares. 
Mostra problemes amb el català, té un discurs molt desorganitzat, moltes errades ortogràfiques, baixa comprensió lectora, baix raonament lógic. 
Quan assisteix al centre s'intenta treballar l'expressió oral i escrita, l'organització del discurs, la comprensió lectora i ensenyar-li a organitzar-se les tasques. 

CAS 3
El tercer cas és un nen de 9 anys. Va començar a parlar als 5 anys. Mostra alteracions a la parla. Té problemes atencionals i mostra bloqueig emocional. Se li va passar el WISC donant resultats baixos. Amb aquest nen s'ha de treballar el llenguatge escrit i l'estimulació cognitiva. Actualment esta pendent de passar-li altres proves per poder crear un diagnòstic més ajustat. 

CAS 4
L'últim cas és un nen de 9 anys que mostra bloqueig emocional i dificultats per relacionar-se amb la gent, tant en les relacions entre iguals com no. Quan assisteix el centre ho fa amb sessions amb parelles amb el cas 1 per tal de poder anar superant les pors a relacionar-se. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada