Estratègies
metodològiques
|
- Plantejar preguntes
obertes de manera progressiva
- Corregir les
produccions verbals errònies o incompletes, modelant l’expressió correcte.
- Aprofitar les
situacions de joc.
- Intentar proporcionar
contextos molt rics per tal de fer ús del llenguatge.
- Ampliar el llenguatge
atorgant models de resposta.
- Atorgar a l’infant el
temps necessari per a que es pugui expressar.
- Avisar amb temps el
que li preguntaràs per tal de que ell ja es vagi preparant i organitzant
mentalment la resposta.
- Animar a l’infant a
utilitzar el llenguatge.
- Adaptar-se sempre a
l’alumne/a.
- Partir dels
interessos, experiències i competències de l’alumne/a per potenciar
l’aprenentatge significatiu.
- Evitar qualsevol tipus
de burla per part dels seus companys en el context de l’aula.
- Reforçar els èxits.
- Ajudar, en cas que fos
necessari, amb dos o tres preguntes alternatives.
- Tenir en compte que
els alumnes amb dificultats de llenguatge poden sentir-se insegurs en
situacions on hi hagi un gran component de discussió oral.
|
Activitats que es poden
realitzar
|
- A part de la tipologia d’activitats
explicades anteriorment (denominació, narració, endevinalles, conversa i la
descripció)
- Seqüències temporals (ordenar i desprès
explicar oralment la història).
- Acabar frases o històries.
- Antònims i sinònims.
- Activitats de preguntes i respostes.
- Conferències sobre un tema preparat
prèviament.
- El debat però també d’un tema prèviament
treballat.
- L’assemblea per prendre decisions.
- Joc de rols.
- Creació col·lectiva de textos i posterior
representació.
- Imatges: descriure-les, integrar-les en un
context...
- Audiovisuals: visionar, comentar,
resumir...
- Passaparaules.
- Enigmes.
- Noticiari.
- Programa de radio.
- Entrevistes.
|
Què cal evitar?
|
- Forçar al nen a repetir.
- Corregir-lo constantment.
- Per preguntes contínuament.
- Respondre en lloc del nen.
- Parlar-li com si fos més petit.
|
dissabte, 19 de desembre del 2015
Estratègies per intervenir a l'aula
S'ha elaborat un document amb diverses recomanacions pels mestres.
Etiquetes de comentaris:
Estratègies,
Fase 2,
Pla d'Intervenció,
Pràcticum II
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada