dijous, 28 d’abril del 2016

Activitats, materials i temps

ACTIVITATS
MATERIALS
TEMPS
Converses
Denominació
Descripció
Narració
Endevinalles
Lúdics
Significatius
Coneguts
Manipulables
Variable
Ajustat a l’atenció

En el moment de dissenyar les activitats és important que s'ajustin als objectius de treball. Les activitats són un pilar fonamental per a la reeducació, juntament amb una bona selecció dels objectius i la seva priorització i seqüenciació al llarg de tot el tractament. 
Tant les activitats que disenyi com els materials de suport que acompanyin a dites activitats han de ser lúdics perquè els nens vulguin participar en la situació dissenyada, de forma verbal i no verbal. 
A més a més del caràcter lúdic de les activitats i dels materils, aquests han de ser significatius pel nen, del seu interés, ja que d'aquesta manera s'afavorirà la comunicació (Valmaseda, 1990; Duchan, 1995). 
El temps dedicat a cada activitat serà variable segons cada nen en funció de l'atenció sostinguda que manifesti a la finalització de l'activitat. En el meu cas, ja he explicat anteriorment que el subjecte mostra dificultats per mantenir l'atenció, per tant,  tal i com recomenen els experts, a cada activitat dediquem un temps inicialment curt i anar ampliant progressivament. 
Els materials de suport també hauran de ser escollits d'acord amb el temps d'atenció, de manera que pugui iniciar i acabar la tasca.

BIBLIOGRAFIA

Pérez Pérez, E. (2013). Diagnóstico e intervención en las dificultades evolutivas del lenguaje oral. Barcelona: Editorial Lebón. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada