
Desprès del diagnòstic del subjecte i saber del cert quina problemàtica té, he d'enfocar la intervenció perquè sigui al màxim de profitós per a ell.
La intervenció a més a més de realitzar sessions per tal d'anar adquirint vocabulari, també s'hauràn d'enfocar intervencions per millorar les competències del llenguatge.
Per tal d'assolir aquesta competència, s'han de dominar les quatre competències del llenguatge:
1.- Competència lingüística: es caracteritza per la capacitat d'una persona per a produir enunciats gramaticals en una llengua: enunciats que respectin les regles gramaticals en tots els nivells del llenguatge.
2.- Competència sociolingüística: es caracteritza per la capacitat d'una persona per produir i entendre adequadament expressions lingüístiques en diferents contextos d'ús. Els factors de la competència sociolingüística són les situacions dels participants i la relació que hi ha entre ells, les intencions comunicatives, els esdeveniments comunicatius en què estan participant i les normes i convencions d'interacció.
3.- Competència discursiva: és l'habilitat d'un individu per escollir un discurs adequat a les intencions i situació d'una manera eficaç. Per tant, és important que: es tingui en compte la situació, es faci referència a un tema, la coherència (permet la construcció de l'estructura textual i poder atribuir-li sentit clar al text) i la cohesió (important per poder assumir el text com un conjunt de paraules i oracions). Els dos últim són la part fonamental de dita competència.
4.- Competència estratègica: estratègies de comunicació verbal i no verbal que es poden utilitzar per a compensar deficiències provocades per limitacions i insuficiències i afavorir l'efectivitat de la comunicació.
WEBLIOGRAFIA
Llenguatge. Recuperat el 20 d'abril de 2016, de: https://ca.wikipedia.org/wiki/Llenguatge
El llenguatge i la comunicació humana. Recuperat el 20 d'abril de 2016, de: http://www.slideshare.net/marclia/el-llenguatge-i-la-comunicaci-humana
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada