Autors: S.A. Kirk, J.J. McCarthy i W.D.Kirk.
Adaptat per: S. Ballesteros i A. Cordero (Dpt. De I+i de TEA Edicions).
Principal objectiu: detectar possibles errors o dificultats en el procés de
comunicació (deficiències en la percepció, interpretació o transmissió) que són
la majoria de problemes d’aprenentatge. Al mateix temps, de forma
complementària, intenta posar de manifest les habilitats o condicions positives
que puguin servir de recolzament a un programa de recuperació.
El model psicolingüístic: l’ITPA intenta relacionar els processos implicats
en la transmissió de les intencions de l’individu a l’altre (ja sigui de manera
verbal o no) i la forma mitjançant el qual les intencions són rebudes o interpretades.
En definitiva, l’ITPA considera les funcions psicològiques de l’individu
que opera en les comunicacions.
Avalua a dos nivells diferents:
A.- Nivell representatiu a través de:
1. Comprensió auditiva (C.AV): Obtenir
significat a partir de material presentat oralment.


4. Associació visual (C.VM): Relacionar conceptes presentats
visualment. Elegir el dibuix que més es relaciona amb el dibuix estímul.

B.- Nivell automàtic a través de:
7. Integració gramatical (C.AV): Utilitzar
la gramàtica d’una manera automàtica mitjançant una tasca de completar frases
recolzada en dibuixos.

9. Integració auditiva (C.AV) (test
complementari): Produir una paraula a partir de paraules pronunciades
parcialment.

11. Memòria seqüencial visomotora (C.VM). Reproduir seqüències de figures no significatives després de veure la seqüència completa durant un breu període de temps.
BIBLIOGRAFIA I WEBLIOGRAFIA
Quadern d'anotació de resultats del test ITPA.
Quadern d'estímuls 1 i 2 del test ITPA.
ITPA (Test d'Illinois d'Aptituds Psicolingüístiques). Recuperat el 7 d'abril de 2016, de: http://web.teaediciones.com/itpa-test-illinois-de-aptitudes-psicolinguisticas.aspx
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada