La primera fase del meu pla de treball fa referència a l'avaluació diagnòstica del subjecte per tal de saber quina és la problemàtica del subjecte i poder ajudar-lo amb diferents tasques adaptades a les seves mancances.
A continuació us deixo l'infome psicopedagògic el qual ha servit molt d'ajuda per poder realitzar les fases següents.
INFORME
PSICOPEDAGÒGIC
|
Nom: Subjecte.
Data de naixement: 28.11.2006
Edat: 10 anys.
Motiu de l’informe: devolució dels
resultats.
|
Motiu de la consulta:
La família del subjecte
consulta al centre psicopedagògic perquè observen que el nen mostra
dificultats a l’hora d’expressar-se.
|
Antecedents destacables
de l’anamnesi:
El subjecte va començar
a parlar amb 5 anys, fins aleshores va presentar mutisme. Actualment presenta
problemes atencionals i també s’observa un possible bloqueig emocional, així
mateix com un retard en el llenguatge i dificultats en l’elaboració d’un
discurs narratiu, li costa expressar-se, trobar la paraula correcta...
|
Avaluació realitzada:
- Valoració cognitivia (WISC-IV) à El Quocient Intel·lectual Total (QIT) obtingut se situa en la franja normal-baix:
presenta bones habilitats de Raonament Perceptiu (RP) i la Velocitat de
Processament (VP) i presenta dificultats en la Comprensió Verbal (CV) i amb la
Memòria de Treball (MT).
Es realitza una
valoració de les aptituds psicolingüístiques del subjecte a través de
l’ITPA (Test Illinois d’Aptituds Psicolingüístiques), el principal
objectiu d’aquesta prova és detectar possibles errors o dificultats en el
procés de comunicació (deficiències de percepció, interpretació o
transmissió).
També es realitza una
valoració de les habilitats verbals i les habilitats no verbals a
través del K-BIT (Test Breu d’Intel·ligència de Kaufman). La prova de
vocabulari avalua les habilitats verbals de caràcter cristal·lí i la prova de
matrius mesura les habilitats no verbals.
Es realitza una valoració
del llenguatge a través del P.A.DI.L (Protocol d’Anàlisi de les
dificultats del llenguatge), per tal de valorar la interacció i la
comunicació, l’ús del llenguatge (pragmàtica), la comprensió, la producció
del llenguatge (nivell lèxic, morfològic i sintàctic) i la coherència narrativa.
L’exploració s’ha
realitzat en llengua catalana degut a que és la llengua materna del subjecte.
|
Resultats de l’exploració:
En el moment de l’exploració
els resultats han sigut els següents:
|
Conclusions:
Analitzant els resultats,
podem observar que el subjecte mostra un nivell cognitiu normal-baix tot i que
s’observa un bon raonament lògic. Mostra un rendiment inferior en les
habilitats lingüístiques, principalment en el llenguatge expressiu. També s’ha
observat dificultats en les habilitats de planificació que li afecta a
la organització de la informació per ser expressada i al seu discurs narratiu.
Presenta dificultats per accedir al lèxic en el llenguatge oral, aquesta
dificultat s’observa tant en la tasca de denominació com en la parla
espontània.
En les
diferents sessions realitzades s’observen problemes d’atenció sostinguda, de
concentració i de memòria. |
Bibliografia:
Pérez Pérez, E. (2013). Diagnóstico e intervención en las dificultades evolutivas del lenguaje oral. Barcelona: Editorial Lebón.
Pérez Pérez, E. (2013). Diagnóstico e intervención en las dificultades evolutivas del lenguaje oral. Barcelona: Editorial Lebón.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada