Podria assegurar que el joc del LINCE és pràcticament conegut per gairebé tothom però com ja sabem els jocs es poden adaptar a les necessitats de cadascú i als objectius que pretenem aconseguir.
L'aprenentatge basat en el joc, en anglès Game-Based Learning (GBL), es fonamenta en l'ús de jocs educatius per tal de millorar la motivació i adquisició de coneixements i competències per part dels alumnes en el seu procés d'aprenentatge. En particular, es refereix a jocs digitals o de natura computacional tot i que també inclou els tradicionals, amb la finalitat de donar suport a l'educació, l'aprenentatge i/o l'avaluació. Es considera " [...] una manera eficaç per a motivar els estudiants i participar en experiències d'aprenentatge actiu" (Charlier, Ott, Remmele & Whitton, 2012).
El joc del LINCE l'he modificat i adaptat per tal de treballar la denominació amb el subjecte. Així mateix la sessió es desenvolupa de la següent manera: un cop tenim el taulell muntat hi ha unes fitxes petites amb els dibuixos corresponents al dibuixos del taulell, aquestes fitxes petites les girem, aleshores a l'atzar hem d'agafar-ne una buscar l'objecte al taulell gran, dir què és i fer una descripció detallada de l'objecte (colors, forma, detalls...)
L'objectiu principal de la sessió és provocar l'evocació de lèxic. Com amb la resta d'activitats, els participants són el subjecte i jo com a guia, si hi ha alguna paraula que no aconsegueix dir, jo li dono com a pista la primera sil·laba de la paraula per veure si ell és capaç d'acabar-la sinó vaig dient la segona i així successivament. Per norma general a la primera síl·laba ja sap de quina paraula es tracta.
El material que s'utilitza és el taulell del LINCE.
Conclusió valorativa: el fet de treballar a través del joc i més un joc que li agrada a l'infant és molt motivador per tal de treballar aspectes de la llengua que poden semblar més feixucs d'una manera divertida. Per experiència pròpia, a l'infant li passa l'estona molt ràpid i penso que la millor manera per aprendre és passar-s'ho bé.
WEBLIOGRAFIA
L'aprenentatge basat en el joc. Recuperat el 30 d'abril de 2016, de: https://ca.wikipedia.org/wiki/Aprenentatge_basat_en_el_joc
El joc del LINCE l'he modificat i adaptat per tal de treballar la denominació amb el subjecte. Així mateix la sessió es desenvolupa de la següent manera: un cop tenim el taulell muntat hi ha unes fitxes petites amb els dibuixos corresponents al dibuixos del taulell, aquestes fitxes petites les girem, aleshores a l'atzar hem d'agafar-ne una buscar l'objecte al taulell gran, dir què és i fer una descripció detallada de l'objecte (colors, forma, detalls...)
L'objectiu principal de la sessió és provocar l'evocació de lèxic. Com amb la resta d'activitats, els participants són el subjecte i jo com a guia, si hi ha alguna paraula que no aconsegueix dir, jo li dono com a pista la primera sil·laba de la paraula per veure si ell és capaç d'acabar-la sinó vaig dient la segona i així successivament. Per norma general a la primera síl·laba ja sap de quina paraula es tracta.
El material que s'utilitza és el taulell del LINCE.
Conclusió valorativa: el fet de treballar a través del joc i més un joc que li agrada a l'infant és molt motivador per tal de treballar aspectes de la llengua que poden semblar més feixucs d'una manera divertida. Per experiència pròpia, a l'infant li passa l'estona molt ràpid i penso que la millor manera per aprendre és passar-s'ho bé.
WEBLIOGRAFIA
L'aprenentatge basat en el joc. Recuperat el 30 d'abril de 2016, de: https://ca.wikipedia.org/wiki/Aprenentatge_basat_en_el_joc
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada