|
Priorització i seqüenciació d’objectius
segons l’Adquisició del Llenguatge
|
|
Objectius comunicatius (Potenciar la intenció comunicativa, potenciar la interacció conjunta amb l'adult i augmentar l'ús d'habilitats comunicaties diverses).
|
|
Objectius de comprensió (inicarem la intervenció potenciant les situacions comunicatives, fent una incidència transversal al llarg de totes les activitats planificades)
|
|
Objectius de producció: léxica (augmentar el lèxic autònom, millorar la semàntica lexical i disminuir les dificultats d'evocació), sintàctica (agumentar la longitud estructural i disminuir les dificultats estructurals) i
morfològica
|
|
Objectius de l’ús del llenguatge (pragmàtica) (ampliar la morfologia flexiva a nivell lèxic (gènere i número) i sintàctica (concordància)).
|
En la selecció dels objectius anteriors, Serra (2002) proposa no tractar d'aconseguir objectius que impliquin varies estructures simultàneament, sinó que és convenient simplificar al màxim els objectius. També proposa reduïr la càrrega cognitiva de les activitats que es proposen a l'infant.
Els objectius que prioritzaré a la meva intervenció són els objectius comunicatius, els objectius de comprensió i els objectius de producció, pel que fa referència al llenguatge, així mateix també hi hauran activitats programades referents a l'estimulació cognitiva, principalment a l'atenció, a la concentració i a la memòria.
BIBLIOGRAFIA
Pérez Pérez, E. (2013). Diagnóstico e intervención en las dificultades evolutivas del lenguaje oral. Barcelona: Editorial Lebón.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada