L'activitat que es presenta al subjecte fa referència a la denominació a través de l'observació d'una imatge. En aquesta activitat en concret el vocabulari que s'intenta que recuperi el nen de la seva memòria és lèxic que comença per la lletra M, per la E i per la C, una de les pistes que se li dóna és que són detalls i el nombre de paraules que ha de descobrir.
L'objectiu d'aquesta activitat que s'ha desenvolupat en diverses sessions, és el fet d'evocar lèxic que el nen coneix i/o aprendre nou vocabulari.
Els participants en aquestes sessions són el subjecte i jo com a psicopedagoga i acompanyant del seu aprenentatge. La meva figura principalment és de guia, ja que és una activitat lliure i s'espera que el nen trobi el màxim de paraules possibles sense ajuda i proporcionar-li l'ajut necessari quan ell ho demani. La meva guia estava enfocada més que a dir les paraules a senyalar-li a quina part del dibuix es troba les diferents paraules que encara no ha descobert per ell sol.
L'activitat es desenvolupava totalment oral, ja que a més a més de dir les diferents paraules també se li demanava que en fes una definició, d'aquesta manera també treballavem l'expressió oral.
El material utilitzat és una il·lustració, la qual les trobareu a continuació.
Conclusió valorativa: és una manera de treballar el lèxic de forma lúdica, per tant és una activitat molt recomanable per tal de treballar l'evocació de paraules de manera que per al subjecte no se li faci llarg ni pesat. Tot i que ens podem trobar amb algunes dificultats com per exemple la falta de predisposició del subjecte, l'estat d'ànim, el temps de concentració,... però per norma general al ser una activitat amb imatges se'ls hi fa més amè.
BIBLIOGRAFIA
Martínez Picanyol, J.Ll (1996). La rata sàvia. Quadern d'entreteniment. Barcelona. Editorial La Galera.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada